گیره رومیزی

شنبه 15 مرداد 1401
12:27
ابزاررضا

گیره رومیزی

گیره یکی ابزارهای متداول کارگاهی و صنعتی است که برای نگه داشتن و محکم کردن قطعات مختلف در جای خود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیره رومیزی یکی از ابزارهای مهم و پر استفاده در کارگاه‌های مکانیکی، نجاری و ... است که کاربرد آن برای نگهداری و ایمن سازی وسایل در محل می‌باشد. گیره‌ها با جنس‌های متفاوتی تولید می‌شوند. گیره رومیزی چدنی یا فولادی به جهت آلیاژ به کار رفته در ساخت دارای مقاومت بالایی می‌باشد.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • انواع گیره رومیزی

  • قیمت گیره رومیزی

  • خرید گیره رومیزی

انواع گیره رومیزی

گیره‌های رومیزی با توجه به جنس، اندازه و کار در انواع مختلفی از جمله گیره موازی، گیره آهنگری، گیره بغل میزی، گیره پایه گردان، گیره رومیزی لوله، گیره زیر دریل، گیره رومیزی پلاستیکی و ... عرضه می‌شوند.

گیره موازی یکی از پرکاربردترین نوع گیره‌ها است که از یک فک ثابت و یک فک متغیر تشکیل شده است. قسمت انتهایی بسیاری از این گیره‌ها به سندان نیز مجهز هستند. جنس بدنه این گیره‌ها از چدن است تا در برابر ضربه مقاوم باشد. برای جلوگیری از لیز خوردن قطعه، معمولاً سطح فک گیره‌ها به صورت آجدار ساخته می‌شود. این گیره در مقابل ضربه و نیروهای زیاد حساس است و باید از انجام عملیات چکش کاری و خم کاری‌های سنگین روی آن خودداری کرد.

ساختمان گیره آهنگری به گونه‌ای است که می‌تواند نیروهای ضربه‌ای را تحمل کند. این گیره‌ها از جنس مرغوب فولاد ساخته می‌شوند بنابراین برای چکش‌کاری، آهنگری، خم کاری و ... مناسب هستند. حرکت فک متحرک گیره آهنگری شعاعی است و به همین جهت کشش‌های فک‌ها در یک فاصله معین با یکدیگر موازی هستند.

گیره بغل میزی امکان اتصالات موقت به سطوح مختلف را دارد. شکل قسمت فوقانی گیره بغل میزی گردان به گیره ثابت شبیه است اما در قسمت پایین آن به جای پایه‌ای که حاوی سوراخ‌هایی برای نصب ثابت روی میز است، یک فک و گیره اضافه قرار گرفته که قابل تنظیم باشد و به هر سطحی متصل شود. این گیره بر روی مکان‌های مختلفی از جمله میز، فلز، چوب، سنگ و سطوح دیگر با ضخامت‌های مختلف قابل نصب است. گیره بغل میزی ابعاد و جنس‌های متفاوتی دارد و برای کارهای ظریف و کوچک تا سایزهای بزرگ و نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گیره‌ها در اندازه‌های مختلف موجود هستند، از گیره رومیزی کوچک برای کارهای ظریف‌تر و از مدل‌های بزرگ برای کارهای سنگین که به قدرت بالایی نیاز دارند، استفاده می‌شود.

قیمت گیره رومیزی

گیره‌های رومیزی در انواع مختلف و با قیمت گوناگون عرضه می‌شوند. عوامل متعددی از جمله نوع گیره، جنس و کیفیت ساخت، اندازه دستگاه، برند، کشور سازنده و سایر مشخصات فنی و امکانات از جمله داشتن قسمت لوله گیر، سندان، فک پرتابل و پایه گردان بر روی قیمت گذاری این ابزار موثر می‌باشد. هر چه ابعاد این ابزار بزرگ‌تر و از کیفیت بالاتری نیز برخوردار باشد، اختلاف قیمت بیشتری با سایر مدل‌ها در آن مشاهده می‌شود.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت ابزاررضا انواع گیره رومیزی ارزان و باکیفیت را با مشخصات فنی و ویژگی‌های ذکر شده مشاهده و بررسی کرده و گیره رومیزی مناسب کار خود را خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

خرید گیره رومیزی

در این قسمت به نکات مهمی اشاره کردیم که لازم است برای خرید گیره رومیزی مناسب کارتان در نظر بگیرید.

هنگام خرید گیره رومیزی، به فاکتورهایی چون نوع کاربری، اندازه، ابعاد، جنس بکار رفته در ساخت محصول، وزن، شیوه نصب، داشتن خط کش مدرج بر روی کشویی ناودانی، تجهیز محصول به آرواره‌های مختلف دقت داشته باشید.

نوع مصرف شما از گیره رومیزی از جمله افقی و عمودی بودن موقعیت و شرایط کاری، جنس و ابعاد مورد نظر شما، فشار و نیروی وارده به کار و … از اولین نکات مهمی است که باید هنگام خرید در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال استحکام نگهداری گیره بغل میزی گردان به طور کامل به اندازه یک گیره موازی ثابت و نصب شده با پیچ نمی‌رسد، اما با توجه به نیاز کاربر می‌تواند به عنوان گیره رومیزی نجاری انتخاب مناسبی باشد.

در زمان خرید علاوه بر سایز کلی گیره، به عرض فک‌ها که عدد مهمی در اندازه گیره است و ارتباط مستقیمی با گنجایش و قدرت گیرایی آن دارد توجه داشته باشید. اگر عرض فک‌ها کم باشد، قدرت گرفتن اجسام نیز کمتر خواهد بود. به طول محور یا همان فاصله حداقل و حداکثری باز شدن فک نیز دقت کنید. برای قطعات بلندتر طول کارگیر گیره باید بیشتر باشد. ارتفاع یا عمق فک نیز به طور خاص ظرفیت بلندای کارگیر گیره رومیزی را نشان خواهد داد. هر چه ارتفاع فک از محور بیشتر و بالاتر باشد، می‌توان اجسام را عمیق‌تر و به درازای بیشتری در آن جای داد.

گیره‌های رومیزی اغلب از آلیاژهای چدن و فولاد تولید می‌شوند اما گاهی برای وزن کمتر ابزار، قسمتی یا کل ساختمان برخی از آن‌ها از جنس آلومینیوم و پلاستیک ساخته می‌شود. هنگام خرید حتما جنس گیره را با توجه به نوع فعالیت‌تان انتخاب کنید.

وزن گیره نیز از فاکتورهای مهم دیگر است که در موارد مختلف و جایی که کاربر ثبات بیشتری در فشار و نیروی کار زیاد می‌طلبد و یا از سندان گیره استفاده صنعتی خواهد کرد، نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. هر چه گیره سایز بزرگتری داشته باشد وزن بیشتری نیز خواهد داشت. هر چقدر وزن و قدرت گیره بیشتر باشد، میزان تحمل نیرو و فشار وارده بر آن نیز بیشتر خواهد شد.


[ بازدید : 9 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ابزاررضا، ابزار فروشی اینترنتی، تلفنی و حضوری است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]